Przez pandemię wywołaną wirusem SARS-CoV-2 w wielu krajach doszło do lockdownu, co przełożyło się na znaczący wzrost zainteresowania zakupami internetowymi. Wybuch pandemii zmusił sprzedawców do natychmiastowej reakcji na zmieniające się zwyczaje zakupowe. Jaki wpływ ma COVID-19 na wszelkie sklepy internetowe?

COVID-19 i e-commerce

Kryzys ekonomiczny, który został wywołany przez szerzącą się pandemię, spowodował zastój w biznesie, doprowadził do konieczności przeniesienia sklepów stacjonarnych do Internetu. Sklepy w szybki sposób mogły dostosować się nie tylko do nowych realiów, ale i do przyzwyczajeń swoich klientów. Konieczność otworzenia sklepów w sieci połączyła się z procesem zamykania ich stacjonarnych punktów. Poskutkowało to najwyższym od wielu lat wzrostem przychodów sklepów internetowych. Jeżeli prowadzisz biznes i chcesz umożliwić klientom zakupy online to pomocna okaże się współpraca z firmą GrowCommerce (https://sklep.growcommerce.pl/). Gotowe szablony dedykowane sklepowi Shoper, znacznie ułatwią tworzenie wizualnej strony. Możesz dopasować je d swojego budżetu wybierają pakiet Basic, Standard a niedługo również Premium.

Prognozy dla e-commerce

Jak wiadomo, COVID-19 wciąż nie odpuszcza. W związku z tym można wnioskować, że istota zakupów online w ciągu najbliższych miesięcy ponownie wzrośnie. Dla przedsiębiorców, którzy działają w branży e-commerce to na pewno dobra wiadomość, tak samo jak i dla tych, którzy taki biznes dopiero chcą otworzyć. Badania potwierdzają, że ponad 80% Polaków postanowiło nadal robić zakupy przez Internet, nawet jeśli w końcu uda nam pożegnać się z pandemią. Nie trzeba chyba wspominać, że zakupy przez Internet są po prostu wygodne.

Jeśli zależy Ci na wzroście sprzedaży w Twoim e-sklepie…

… weź pod uwagę oczekiwania Twoich potencjalnych nowych klientów. Raport Gemius informuje, że dla klientów bardzo ważna i atrakcyjna jest możliwość uzyskania zniżek czy niższych kosztów lub nawet całkowicie darmowej dostawy. Istotna jest także szybkość realizacji zamówienia – ważne jest, aby nad nią pracować. W dobie smartfonów zakupów dokonuje się także przez telefon. Dlatego właśnie warto zadbać o atrakcyjną, intuicyjną i responsywną stronę lub dedykowaną aplikację mobilną, która jeszcze bardziej ułatwiłaby proces zakupów. Dla klientów ważny jest także szybki i sprawny kontakt ze sprzedawcą – może warto pomyśleć o sprawnym czacie lub miłym personelem w dziale obsługi.

Wywołany pandemią SARS-CoV-2 kryzys ekonomiczny znacznie podniósł znaczenie sklepów internetowych. Klientom najbardziej odpowiada możliwość wyboru wielu produktów w jednym miejscu i to bez wychodzenia z domu. To dobry czas na założenie własnego sklepu internetowego. Może i Ty przeniesiesz biznes do sieci?